Artikel.

Vad är det med detta som gör att jag inte tycker om? Det är den där ”mys-tonen” i artikeln. Ungefär som: ” Ja, de är ju så mysiga de där med Downs syndrom” Hur vore det med; ”Ja, de är ju så mysiga de där rödhåriga”. Som att alla är samma. Är vi samma för att vi har lika antal kromosomer? Vill jag bli kallad mysig så fort jag ska beskrivas? Nej.

Och varför önskar man att man ska få ett barn som med all säkerhet kommer att få fysiska, och andra, besvär? Jag skulle göra allt för att laga M:s kromosom 10.

Jag tror inte att hon förstår. Det kan hon inte göra. Sedan är jag med på att vi är för inriktade på perfektion idag, men ja, ja, ja.

Kommentera

