Bra.

Molly mår bra igen. Ok allafall. Hon har varit kräkfri ett tag nu förutom en liten idag, och hon snackar, tittar och växer..:)

Vår läkare ringde nyss. Hon sa att narkosläkaren hade sagt att vi får bege oss till Stockholm för OP om det visar sig att M har reflux. Det känns rätt bra med tanke på att jag inte gillar avdelningen här i Linköping. Molly skulle förmodligen få eftervård på den avdelningen och sist vi var där var de helt inkompetenta. Oftast är det lite större barn där..de visste ju inte ens hur man gör med en CPAP! På neonatalen däremot var de väldigt duktiga, men där kan vi inte vara säkra på att få plats..småttingarna behöver dem, och ibland är de tyvärr många.

Idag ska vi på dans med stortjejan. Hon har varit lite sådär att hon inte vill gå dit..inte till dagis heller. Jag har lirkat och trixat och idag vill hon allafall ge dansen en chans..:) Tror det är bra för Isa (för alla) att röra på sig och komma ut och träffa kompisar..hon har nog en liten fas nu tror jag. Med all rätt. Jag märker hur trött hon blir på allt prat om Molly hela tiden. Ni vet folks frågor och ord ”hur är det med lillasyster nu då”..”är det kul att ha en lillasyster”..”oh vad söt hon är din lillasyster”..Men Isa då? Sluta tjata om Molly hela tiden!..;) Vi var i simhallen, jag, Isa, min syster och hennes 1-åring i tisdags. Mormor tog hand om M. En jätte mysig dag då jag fick rå om min stortjej..hon var helt i harmoni efteråt..jag med..:)

Nu ska jag på utvecklingssamtal på dagis..hoppas hon skött sig…;)jhjh

2 responses

  1. Visst är det lyxigt att kunna ägna sig åt ETT barn någon gång. Tyvärr blir det sällan så för oss, det är antingen Elliot eller dom stora grabbarna. Om 10-åringen ska göra nått så vill 8-åringen med ( och tvärt om ). Fast det känns ju skönt att veta att dom har varann också.

    Kram

Kommentera

