ordna.

Ja, kan inte någon fe därute i världen komma hit och styra upp mitt liv? Främst mitt arbetsliv då jag inte har något. Innan jag fick Molly så jobbade jag som extra inom äldrevården.. det är inte något jag drömt om, men faktiskt ett ganska trevligt arbete där jag fick känna att jag gjorde något som betydde något. Det börjar närma sig slutet av föräldradagarna.. några månader kvar.. och jag har inte en aning om vad jag ska göra. Jag kan ju inte kasta in M på dagis än, det vore ju som att lämna sin lilla bebis där. Hon är ju inte i närheten ens av att kunna sitta. Jag vet att det är möjligt, att dagis får anpassa allt efter Mollys behov, men frågan är ju om hon är redo, och om jag vill.

Vårdnadsbidrag är ju en möjlighet. Jag har funderat på om jag kan ansöka om det och sedan försöka jobba helger..Det vore en okej lösning ett tag. Jag funderade också på ett sommarjobb för att få in foten någonstans.. men vad ska jag med foten till om jag sedan inte kan jobba? Ah. Vad göra? Det bästa vore ju såklart att hitta ett jobb.. Molly kanske visst klarar dagis.. kanske utvecklas med det.. kanske tycker det är skönt att slippa sin gamla skruttmorsa.. Men så är det allt detta med habilitering, ultraljud, läkarbesök.. Hur gör man?

Jag föreslog att sambo skulle ta ut 4 veckor pappaledighet så att jag kan jobba de 4 första veckorna i sommar.. om jag får tag i ett sommarjobb.. Vi får se. På så sätt kan jag ju både jobba och sedan ha semester tillsammans med familjen.

Bla bla bla. Jag är rörig.

Molly är fortfarande sjuk, men lite bättre. Isa är på dagis efter en toppenhelg med pappa. Slut på inlägg. 🙂

2 responses

  1. Har du sökt Vårdbidrag?
    Jag har ju kombinerat vårdbidrag, vårdnadsbidrag, halvtidsjobb och 15 timmar (gratis ) dagis och det fungerar än så länge. Habiliteringen kan hjälpa dig med vilka rättigheter du har och vad som är bäst för M. Du får gärna höra av dig om du vill prata privat. Kram

Kommentera

