vad göra vad göra.

Det ekar en finsk gammal klagovisa i mitt huvud…ni kan nästan höra den va..

Molly kräks onödigt mycket just nu. Vikten var 6860 i tisdags men den kommer hon inte kunna hålla om det fortsätter såhär. Vi inhalerar 6 ggr om dagen nu.. det känns inte som det hjälper.

En bra sak är att Molly spjärnar emot lite med fötterna när vi ställer henne nu.. en kort sekund förvisso.. men det är den där sekunden som räknas. Hennes lilla nacke hänger inte med ännu, men hon blir starkare. Att hon skulle kunna hålla sitt huvud vid 1 års ålder var en förhoppning.. nu flyttar vi fram ett par månader. Kanske kan vi sätta henne i en stol vid 14 månader utan att hon svajar.

Tänk, jag har haft ett litet knyte på 2-3 månader i snart 1 år. Tiden går fort när man oroar sig.. 😉 Jag blev lite ledsen häromdagen när jag pratade med en väninna som har ett barn på 7 månader. Jag frågade om hennes, och sedan frågade hon om Molly.. ”- så vad gör hon då?” Gör? tänkte jag. Hon ler lite ibland, skrattar när hon tycker det är på sin plats, lägger sig lite på sidan, äter på sina fingrar.Tittar.

Jag ska inte bli ledsen. Hon är ju jätte duktig på att titta, att lägga sig på sidan. Men så är hon ju inte som mallen, normalmallen, tycka vad man vill om den men i grund och botten är det dit man vill. Dit vi ville. Och kanske kommer jag alltid att tänka så.

4 responses

  1. Vi var på kalas för några veckor sedan när en dam böjde sig fram till Elliot och pratade med honom. När han bara stirrade på henne säger hon; jasså du tänker inte prata idag!?
    Naturligtvis menade hon inget illa men ändå kände jag en kniv vridas om i mitt hjärta. Jag bet mig i tungan för att inte vara otrevlig mot henne och jag tror hon skämdes lite när hon förstod att han tecknade. Han kan visst prata, men vi har ett hemligt språk – som bara vi förstår 😉
    Kram

  2. Jenny: Ja, hon lever, finns, är. Jag är tacksam.

    Prinsmamman: Ja, det där hemliga språket, det har vi med. Vi använder oss av blickar och kroppsspråk än sålänge, men det är ju även det ett kommunikationssätt. 🙂

Kommentera

