Beslut.

Igår fick vi brev från försäkringskassan. Det var ett förslag på beslut angående vårdbidrag. Det var ett bra förslag, jag trodde knappt att vi skulle få något alls. Det känns inte som att det är så mycket ”jobb”, men vi är ju så vana nu. På papper ser man ju allt lite tydligare.

Molly börjar bli lite piggare nu. Hon snorar och hostar fortfarande men inga kräkningar på två dagar nu. Inhalering hjälpte nog ändå.

Jag funderar på en liten resa med min stora tjej, bara hon och jag. Vi ska kunna bada och sola och leka och busa. Några förslag på resmål? Tänk budget alltså. Jag är ju en kyrkråtta!

2 responses

  1. Vad skönt att ni är nöjda med vårdbidraget, det brukar ju inte bli så mycket och länge för små barn utan dom vill ompröva ganska ofta. Första gången fick vi beviljat för 5 månader, andra gången för 5 år. Det är helt underbart att veta att vi inte behöver söka förrän 2014 igen.
    Kram

  2. våran son fyllde 18 år nu och vi har haft ett helt vårdbidrag sen han var 1 år och får ha det till september 2010 alltså tills han blir 19 år.

    vad skulle vi ha gjort utan detta vårdbidrag!!!

Kommentera

