Maginfluensa.

Stortjejen har haft det sedan söndag. Är det verkligen maginfluensa då? Hon får inte behålla någon mat alls, vätska går lite bättre om hon dricker små klunkar försiktigt. Hon lever på nyponsoppa och sprite just nu och det är bättre än inget. Vi andra har klarat oss hittills, jag mår illa men det beror nog på vetskapen. Bara någon tänker på kräks så blir jag illamående. Molly mår bra..hoppas att hon slipper. KNOCK on WOOD.

Känner mig lite som en mullvad. Visserligen har vi ju ljus här i huset men jag har inte varit ute i friska luften på ett tag nu. Innan denna magsjuka så var det ju Molly som var sjuk. Kanske ska jag bege mig till Ikea när sambo kommer hem efter jobbet, behöver lite krukor och småtjafs. Det kostar att sitta inne för då får jag för mig att göra om så mycket hemma. Igår tog jag alla växter i hela huset, duschade dem, bytte jord på några stycken, placerade mina vardagsrumskrukor i köket. Nu har jag ju inga bra i vardagsrummet, och det kliar i hela mig när det ser fel ut. Väldigt intressant inlägg, inte sant?

Molly ler och skrattar massor nu. Förut behövde man ju i stort sätt vända uppochner på henne och kittla i en halvtimme innan hon bjöd på ett smil. Nu är det inte lika svårflörtat i Mollyland! Dessutom så tränar hon för fullt på att vända sig! Hon lägger sig på sida och sedan liksom lyfter hon överkropp och huvud..det är ju närapå att hon sätter sig upp. Hon har inte riktigt tekniken ännu..men jäsiken, det går framåt!

Kommentera

