Trampvänlig.

I vårt hus bor jag, sambo, Isa, Molly, Katinka, Sasha och Buddha. Jag har alltså 3 barn till som jag inte berättat om. 10, 7 och 7 år. Mina katter har varit väldigt mjuka och försiktiga med Molly. De har verkat förstå hela vägen att man inte busar på Mollys mage.

Nu däremot går det tydligen jätte bra att kliva rätt på. Innan, om Molly legat i sängen exempelvis har de noga aktat att trampa snett. Det har varit roligt att iaktta deras pricksäkerhet, även om de haft full fart så har de sett till att inte gå på M. Men nu plöjer de.

Jag har kommit fram till att de säkert tycker att Molly är redo för hårdare tag. Här ska inte daddas längre. Ett tecken på styrka och friskhet.

(Nej, katterna får inte göra vadsomhelst med M. Men hon är ju inte så skör längre. En liten tjockboll som man nog kan lägga en liten tass på om man törs)

Detta ointressanta inlägg om husdjur, (huga), avslutas med en bild på syskonen Katinka och Buddha. Båda tjejer, men det fattade vi ju inte förrän det var för sent att byta namn på stackars Buddha.

karlek

Kommentera

