Check.

EEG visade inget. Vår läkare har hört sig för med en barnneurolog och de anser att vi inte behöver gå vidare med det. Vad säger man? Det är bra självklart, men Molls konstiga rörelser finns kvar. Inte lika uttalat just nu, men kunde vi inte fått lite kött och blod på att det är safe? Ett besök måhända, där de kan se det med egna ögon. Är det nu jag ska sparka bakut och kräva, eller ska jag lita på att de vet vad de snackar om?

Molls har gult snor under näsan. Jag har inte lagt det där, det rinner fritt.. 😦 Idag var Barn-LAH här för att ge Synagis..(RS-vaccin). De tog en odling från lilla näsan, får antagligen svar på lördag om det är nåt vi kan göra. Dessutom hade de med sig en laptop och det gav mig möjlighet att glo lite på Molls journal! Där fann jag att en PEG-OP är planerad till 19 maj! Fast det säger egentligen inte så mycket om när operationen kommer att ske. 19 maj är förhoppningen, sedan får vi se om allt klaffar. Hon är med i rullarna allafall! Det är gott. Snart slipper vi den där j-a nässonden!

4 responses

  1. Hoppas datumet stämmer! Angående viftningar och ryckningar kanske ni kan filma henne och visa läkaren. Tyvärr är väl ett eeg som inte visar nåt ingen garanti på att det inte är ep. Victors kusin som hade terapiresistent ep (dvs krampade massor trots medicin) hade eeg:n som inte visade några sprkningar men vem som helst kunde se att hon krampade hela tiden.

  2. Ja, det här med kontakt är så speciellt.

    Jag känner hur min energi så mycket beror på hur Honungspojken mår.

    Dåliga dagar när han är väldigt inne i sig själv och nästan inte ler alls är jag så orkeslös, medan jag får en massa energi de dagar då han ler och är mer ”med”.

    Ps. Jag videofilmade också Honungspojkens rörelser och visade läkarna, det är ett bra tips.

Kommentera

