B and V and C

Dagens vikt var ingen höjdare.. 6900 g. Hon har gått ned. Längden är inte den katigaste i stan men Molls har allafall vuxit 2 cm sedan januari. 63 cm bebis alltså.

Jag har haft en förskräcklig dag. Eller ja, Molls har haft det, och när hon mår dåligt mår jag sämre. Jag skickade iväg en film på Molls misstänkta rörelser idag, hoppas att de tittar på den snart. Hon har kräkts massor, sovit större delen av dagen och under hennes vakna tid har hon skakat på huvudet och rullat med ögonen. Det känns som att det är nog nu. Jag har aldrig förr varit såhär trött. I väntrummet på BVC satt jag och somnade till med Molls i famnen. Jag känner mig helt slut, dränerad, urgröpt på energi.

Det hjälper inte att stortjejen har en av sina perioder heller, allt jag säger är fel och hon får utbrott för minsta lilla. Jag skulle önska att hennes pappa ville ta henne en stund, en dag åtminstone, så att jag kan ladda mina batterier och hjälpa henne. Varför är det så lätt för fäder att strunta i sina barn? Jag tror att det är där skon klämmer för henne, hon saknar sin pappa. Och att ha en sjuk lillasyster som kräver nästan all tid är ju inte heller att föredra.

Imorgon är det knytis igen. Jag hoppas att Molls är lite piggare då, för dit måste vi gå!

Nu ska jag krypa ned framför ett avsnitt av Medium och tänka på precis ingenting.

Hejs.

3 responses

  1. Hej! Jag fastnade här så till den milda grad att jag förmodligen kommer för sent till ett viktigt möte, men jag kunde inte luta läsa! Vilka fina tjejer ni har, och vad starka ni är! Dina texter ger mig gåshud och tårar i ögonen. Tack för att du låter andra ta del av din verklighet, det öppnar ögon och hjärtan för barn som inte är ”som alla andra”… Kram/ Johanna

  2. Usch, känner så väl igen det där att man själv mår dåligt när ens barn gör det. Hoppas verkligen att Molls mår bättre snart. När Emil mår bra så känner jag mig så oerhört lycklig och orkar allt! Antar att det är likadant för dig.
    Äter Molls någon ep-medicin?
    Kram

Kommentera

