Klart!

Allt gick jätte bra! Vi åkte in 6:45 i fredags morse och efter lite väntan och lite sövning så fick vi komma ner till henne vid 10. Hon låg på IVA-sal i 2 timmar ungefär sedan skjutsade vi upp henne till avdelningen. Hon var trött såklart, men mer än så var det inte. Jag hade ju bilder från hjärtoperationen i huvudet, men tack och lov var dessa nya bilder lite lättare att hantera. Det enda hon hade var dropp..och en slang från magen såklart.

Vi kom hem igår redan men då var jag så trött att jag inte orkade starta datorn ens. Molls vaknade 6:00 igår morse pigg som en lärka… 🙂

slappa

Nu är det detta där med att hålla rent och torrt. Jag är så nervös att det ska bli infekterat..mer nervös än vid hjärtOP… Men det går nog bra.

8 responses

  1. Vad skönt att det gick bra, och vilken tjusig tjej! Jag använde 5×5 cm kompresser som jag klippte ett jack i och sköt in under peg-skölden. Det såsar ganska mycket med peg så bli inte nervös, om det blir blodiga röda blåsor nära hålet(granulom) kan man smörja på Xyloproct (hemorrojdsalva) som hämmar inflammationen och är lätt bedövande. Kram!

    • Tack för tips! De hade så mycket att göra i helgen så jag känner att jag fick väldigt dålig info. Jag ska självklart höra av mig till Barn-LAH, men mamma-tips brukar nästan vara bättre!

  2. Hej! Vad skönt att det gick bra 🙂
    Har hon en Mickey-knapp nu eller sätter de in en sån senare? Många av dem jag arbetar med har sånna. Väldigt bra att det finns sånna hjälpmedel.
    Ett till tips sen för ”kladdet” som blir är vanliga trac-kompresser.

    Min operation är den 16/6 🙂

    Ha det toppen
    Kram Madde

Kommentera

