Dysfagiteam.

Idag ska vi till habiliteringen och visa upp Molls färdigheter gällande mat. Hon har just inga färdigheter inom den ramen.. Jag bjuder på yoggi, puréer, saft, glass(!) och annat gott, men det är inget som smakar. Sedan hon fick sina tänder har det dessutom blivit ännu svårare att få in maten..hon biter ihop och låser skeden mellan de små gaddarna.. Flaska vill hon absolut inte suga på, mugg funkar inte tillfredställande. Så det mesta får hon i Pegen.

Jag har lite lite ångest över dagens besök. De hävdar alltid att träning ger resultat, att om man är ihärdig lossnar det till slut, gör så gör si så blir det bra. Men jag har gjort det så länge nu och vi har ändå inte fått de där resultaten, alla tips och trix har aldrig fungerat. Vid ett tillfälle lyckades vi jobba upp allt så att Molls faktiskt ville ha både napp och tumme i munnen, men det vill hon inte längre. Den gången var det en förkylning som stoppade allt. Hon blev helt enkelt snorig, och allt arbete var förgäves.

Vi får se vad de säger idag. Antagligen samma sk*t som jag hört alla andra gånger.

(Nej, jag vet att det inte är deras fel..)

Hejs.

Kommentera

