Käk.

Det gick bra idag. Molls fick beröm. Jag är fortfarande chockad..aldrig har jag sett Molly gapa så stort. Hon käkade 5 skedar fruktpuré, svalde (!) en klunk vatten och spottade ut 2 skedar kycklingröra. 🙂 Vilken tjej. Vi fick inga nya tips, vi fortsätter helt enkelt att traggla. För trägen vinner, inte sant? Molls var på jätte bra humör idag och charmade hakorna av mattanterna…

Efter mattortyren åkte vi till en lekpark där Molls fick gunga lite..det var första gången och hon bara låg och njöt och skrattade..Isa var med såklart och tyckte det var mysigt att gunga med lillsyrran. Jag tror att hennes frustration över Molls sena utveckling lättar lite när vi kan hitta på saker ihop..den där gungan kunde de ju sitta i bägge två. Hon frågar ofta när Molls egentligen ska lära sig att sitta, när hon ska gå, prata..jag har ju inga bra svar att ge henne. Nu är Molls frisk allafall, nu har hon en chans att ta igen lite!

Jag tackade nej till barnomsorg idag. Planen är att söka vårdnadsbidrag från augusti och sedan börja plugga till våren..I januari borde Molls kunna börja kan jag tycka. 🙂

2 responses

  1. Duktiga Molls!! Nu hoppas vi att hon får vara frisk så att hon har bästa möjliga förutsättningar att utvecklas!

    Är inte lätt att förklara när syskon frågar. J vet om att Emil har sin skada i hjärnan och att det är därför han inte kan sitta t.ex.

    Låter som en bra plan du har för framtiden.
    Kram

Kommentera

