storleken.

Idag har vi mätt och vägt på BVC.

7520 g.

67 cm.

Alltså har hon gått ned lite sedan juni då hon vägde 7600. Den vikten fick vi inte på BVC och ”tanta” sa att Molls faktiskt följer sin kurva. Hon ser ju rund och välmående ut så det är ingen fara. Vi ökar på lite med mat och på måndag får jag väl ringa vår osynliga dietist och höra mig för lite närmre. Med osynlig menar jag inte att hon är någon slags superhjälte. Vi har aldrig sett henne helt enkelt. Hon har aldrig träffat Molls. Är inte det lite dåligt? Eller så är det så det funkar, jag kan inte det här livet helt och fullt.

Men längden! Oh oh, längden! Mja, nu får vi ju inte jämföra med andra jämnåriga..där ligger hon ju i lä..men flickan har ju vuxit 3 cm sedan juni. Det är gott.

Huvudomfånget landade på 40,3 cm. Litet men naggande gott. Kan man säga så om ett huvud? 🙂 Huvudsaken är ju att det växer ännu…(nej, jag menade inte att vara vitsig med ”huvudsaken)”..

Isa har gjort sin första vecka i förskoleklass och det har funkat utmärkt. Hon trivs jätte bra och har fått lite nya bekantskaper. Jag följer henne och hämtar henne varje dag än sålänge men snart så kan hon nog själv.

Fredagsmys består av blåbärspaj med vaniljglass. Molls får smaka vare sig hon vill eller ej… 😉

2 responses

  1. Hej! Jag klickade mig hit. Jag minns inte hur, kanske till och med i min egen gästbok? Det är ett rart barn du har. Jag hittade ett litet Om, och där står om kromosomen men finns det något mer att veta om framtiden? Är problematiken främst hjärta eller har ringen andra effekter också?

    Det där fredagsmyset låter ju som något man kan tänka sig att delta på!

  2. Halli hallå… Visst är det trist med alla taskiga stavningar nuförtiden, ok jag stressar ibland och upptäcker slarvstavfel i efterhand men just alla ”nya” stavningar suger… och alla bloggare som inte kan stava till det enklaste ordet… och då pratar jag inte om tonåringarna utan de vuxna människorna 😀

    Det låter som ni har det bra… Och du, hur vet du att dietisten INTE är en superhjälte… Tänk om 😉

Kommentera

