Simma lugnt?

Molls var trött igår efter badet. Det var många barn och Molls var inte riktigt på humör för några konster i vattnet. Hon rullade med ögonen och skakade på huvudet – det ser ut som kramper men vi vet inte alls om det är det. Hon blir inte tröttare, hon kommer tillbaka om vi pratar med henne – då kan det väl inte gärna röra sig om EP? Eller? Frågan är ju då vad det är. Det händer ofta när vi är ute och går och hon ligger i vagnen. Jag tycker att det är svårt att få någon läkare att lyssna på mig, jag har tagit upp det otaliga gånger. Jag tror att de avfärdar det som en mammas oro. Vid 2 tillfällen har vi ju fått remiss till EEG, de har inte visat något, men Molls har heller inte rullat med ögon eller skakat just då. Det är jobbigt att se Molls när hon gör som hon gör, att inte alls veta vad det är, att inte kunna hjälpa.

Jag läste på Unique att det kan röra sig om autism. Det har rapporterats om just huvudskak som en del i barnens autism. Så ska jag hoppas på det? Pest eller kolera skulle jag vilja säga. Inget av alternativen får mig att skutta.

Inför kommande läkarbesök har jag en lista med tusen punkter. Tusen punkter som nålar i huvudet.

2 responses

Kommentera

