Pauser.

Jag har inte skrivit på ett tag. Pausen beror inte på någonting särskilt, kanske är det bara livet som inte riktigt finner någon mening med att förevigas här just. Jag vet varför jag bloggar och min anledning kanske inte kräver dagliga uppdateringar. Gott så.

Vi har varit på besök på neonatalen och vår läkare. Njurarna är fortfarande mindre än vad de ska och växer lite långsammare. Funktionen är inte heller helt 100, men inget alarmerande. Vi kunde till och med vänta med blodprover tills i december då vi ska upp och byta knapp.

Hon blev positivt överraskad, vår läkare. Hon sa att hon ser Molls göra saker som hon aldrig trodde att hon skulle kunna. Det var skönt att höra..eller underbart..jo, fantastiskt! Hon påpekade att kontakten var där, Molls ser och greppar henne och sin omgivning. Det vet ju jag, har vetat länge, skönt att hon vet nu också.

Ett exempel på Molls ”veta” är ju TV-kvällen häromdagen. Molls älskar reklam. Vi sitter i soffan, jag har Molls i knät, det är ”vanlig” TV och Molls intresserar sig inte ett dugg. Hon sitter och tittar på mig istället och fnissar och pratar. Det blir reklam. Genast vänder Molls på huvudet och försvinner in i reklamvärlden. 🙂 Hon hörde alltså skillnad på ”vanlig” TV och reklam, bestämmer sig för att det där vill jag se! och gör det. När reklamen var slut tittade hon återigen på mig och undrade om vi skulle gosa. 😉

Trevlig helg!

Kommentera

