Lov.

Denna vecka är det höstlov för Isa och vi tar sovmorgon varje dag. Molls har inga problem med att sova länge på morgnarna och det är så skönt.

I förrgår var vi och vaccinerade hela familjen. Jag har lite ont i armen än, Molls vet jag faktiskt inte hur hon känner det. Hon sprattlade lite när jag tog på låret, men hon svarar inte på smärta som oss andra. Hon hade lite temp igår..annars har det varit lugnt.

Imorgon ska Isa få följa med till knytis! Knytis är alltså barngruppen vi går till, Molls och jag, med andra speciella ungar. Jag försökte förbereda Isa lite på att barnen kanske inte är som alla andra..jag vet inte om det behövs, men jag tänkte så att hon inte blir rädd eller fundersam. Jag sa att barnen där också är lite annorlunda, lite speciella, precis som Molls..(ja, vad säger man?)..Isa svarade med att:  – Men Molls är väl inte speciell!

Jag fick ändra och säga att barnen där är eller har varit sjuka precis som Molls..

Isa är inte medveten om att Molls är annorlunda. Hon tror att anledningen till att hon inte kan lika mycket som andra barn i hennes ålder är hålen i hjärtat och kräkningar. Jag har inte försökt att gå in på kromosomer och syndrom, det känns lite för stort. Jag tänker att det växer fram.

Det ska bli kul imorgon. Roligt för Isa att se vad det är Molls hittar på i sitt liv. 🙂

Kommentera

