Vild & galen…

Molls är inte så vild och galen. Hon är en lugn tjej som visserligen snackar rätt så mycket, skrattar gott åt livet och gosar sig igenom hjärtan.. Men nu gäller det badsituationen. Numera när Molls ska bada gäller det att ha armstyrka. Så fort jag sätter henne i vattnet så börjar hon att plaska, båda armarna vevar som besatt efter det där roliga blöta. Igår hade jag stora problem med att hålla henne över ytan! 🙂 Jag lade en handduk i botten, annars går det inte. Vi har inga hjälpmedel till just bad, och hon får inte plats i baljan längre. Jag står alltså böjd över badkaret. Finns det några bra hjälpmedel? Jag vill inte ha en sådan där duschställning som jag sett andra har, Molls gillar inte att duscha.

Idag skulle vi simmat i större pool, men Isa är sjuk så ännu en gång fick vi skippa det. Synd.

Jag måste ju förresten berätta om Molls framsteg. Nu när hon ligger på mage lyfter hon stjärten högt i det blå! Vi får väl se vad det leder till.. 🙂

Allt gott.

6 responses

  1. Vi badade tillsammans i stora badkaret innan Victor kunde sitta och även med en litet badstöd (http://www.gbab.com/BuddyBadstod.php) när han var mindre. Såna finns i babybutikerna och kostar inte mycket. Badstol från hab har vi fått låna men den var så ofantligt stor och saknade stöd i sidorna.

    När han hade korsetten fick han inte sitta på ett halvår utan den och då duschade vi honom liggade på en dubbelvikt tjock frottéhanduk på golvet i duschen. Sen får man ju krama ur handduken och hänga upp den på tork, men det är ju inte så svårt.

Kommentera

