Njurar.

I förra veckan var vi på barnkliniken för att byta knapp. Jag tyckte hon blivit så röd runtom och så luktade det lite suspekt. Lika bra att byta då.. Barn-LAH sa dock att knappen såg bra ut, ett skolexempel.. 🙂 Jag gjorde bytet och det gick ju bra..hädanefter behöver vi nog inte åka dit för att byta. De tog också lite prover, blodstatus, njurvärde och diverse. Igår ringde vår läkare B. Blodstatusen var bra, däremot visar nu njurarna på försämring. Det sa hon ju redan då vi gjorde ultraljudet för en tid sedan, men nu är det alltså bekräftat även genom blodprov.

Det var inte någon akut försämring och hon vill att vi avvaktar lite för att se om det är en tillfällighet eller trend. I mars ska vi göra UL och ta prover igen.

Det känns såklart obehagligt, men detta är ju något jag förberett mig inför. Molls njurar har hela tiden varit under kurvan, både i storlek och funktion. Jag håller inte andan till mars, det behövs inte. Hon kissar bra och är pigg och glad.

Det är ju det jag ska titta på. Henne. Inte provsvar.

Allt gott.

Kommentera

