Hab hab.

Idag ska vi till habiliteringen på läkarbesök. Denna gång har jag inga frågor, känns konstigt. Vi var ju på neonatalen för inte så länge sen och träffade vår läkare, frågorna tog jag då. Det är en ny läkare på hab, vi får väl se hur mycket tid han haft för att läsa in sig på Molls. Antagligen får jag stå där och rabbla historia ännu en gång. Jag skulle ju kunna ta upp en sak. Dregel. Molls byter tröja 15 gånger om dagen. Jag har hört att det skulle finnas någon medicin mot det, men vet inte om det finns några otäcka biverkningar.

Efter hab kanske vi skulle ta en tur på staden. Jag har några klappar kvar innan jag är nöjd. Till sambo som är så svår, och till Isa som jag vet kräver en hel hög…..

6 responses

  1. Här dreglas det också. Vi kör med ”dregellappar” för att slippa byta tröja hela tiden.
    E har börjat få röda utslag på hakan av att ständigt vara blöt…

    Kram och hoppas du hittar några fina julklappar

  2. Här har det börjats dreggla om möjligt mera! Nu måste vi byta tröja om dagen. Det finns, har jag hört, någon typ av plåster som man kan använda för att minska salivproduktionen. Känner ej till biverkningarna dock.

    Ps. Tack för bidraget. Ds.

  3. Halkade förbi här. Läste lite, hoppas ni fått ordning på dreglet. Precis som CPmamman sa finns det plåster. På vuxna som dreglar mycket och lider av det vet jag att de använder botox och det har haft bra effekt. Vet inte om de vill spruta salivkötlar på barn med botox. Man kan bli väldigt illamående av plåstren.

Kommentera

