för alla pappor..

..som inte finns.

Jag kände aldrig min pappa. Han levde ett annat liv, utan mig och mina systrar. Idag är det 8 år sedan han dog. I livet skulle han kanske ha varit ensam nu i juletider, jag hoppas att han har det bra nu.

Så för Isa och Mollys morfar, jag tänder ett ljus och tänker mig honom som en klarsynt intelligent man som visste vad han ville, men som inte kunde.

Och för alla andra ensamma pappor därute som av någon anledning inte kan vara med sina barn. Jag tänder ett ljus även för er, för att ni inte inser vad ni förlorar. För att en dag är det försent. En dag sitter er son eller dotter och skriver minnesord, utan att egentligen minnas.

2 responses

  1. tack för en bra beskrivning. Pappor som missar sakern, nja inte saker utan de missar att vara med sina barn. För att de prioriterar annat i livet eller andra barn.

    Alltid är det inte synd om pappor på det sättet, ibland är det självvalt och då blir det synd om dem på ett annat sätt. Att dumhet beskåder deras själar och bygger på likt ett egoistiskt slott.

    Jag vet inte hur många gånger jag får trösta min dotter för att hennes pappa inte finns i hennes vardag. Att han inte kan lyfta luren ens och bry sig under veckorna. Att han glider igenom hennes liv likt på ett bananskal och att vv helg är bra thats it.

    Tack för orden, imorgon går jag till den stora kyrkan och tänder ett ljus för alla pappor som kommer att skriva minnesord , fast de egentligen inte minns något.

    Kram

  2. jag menade ett ljus för alla de pappor som kommer att få minnesord skrivna av sina barn, när det är försent. Fast de egentligen inte minns något.

    ibland slinter fingrarna

Kommentera

