Förkylningsdemens.

Så, Molls och jag myste i soffan i vardagsrummet. Det var dags för Molls att sova så jag går in i sovrummet för att lägga henne. Jag smyger ut och går ned till köket. Upp till vardagsrummet igen där jag stannar upp och blir iskall. Var är Molls? Hon är inte på röda mattan vid TV:n. Var såg jag henne sist? Jag hade henne i min famn i soffan……lämnade jag henne bara där och gick?! Har hon rullat ned på golvet?! Efter några varv i mitt arma huvud så kommer jag på att hon ligger tryggt i sin säng och ska sova.

Jag är smittad. Lite förkyld, ont i kroppen och inte helt med i alla svängar här i hemmet. Tur är väl då att det varit helg och att sambo kunnat ta över spakarna.

Molls mår för övrigt mycket bättre. Hennes storasyster är det värre med. Hon är ”sjukast i världen”.

2 responses

Kommentera

