En första dag.

Idag var vi på dagis. Jag vet inte vad jag ska säga om det hela. Molls resurs var sjuk, en annan personal var borta och vikarierna hade inte kommit. Det var lite kaotiskt, men personalen som var där var vana och proffsiga så det gick ju hyfsat ändå. Det jag reagerade på var hur lite yta det fanns för ungarna..och hur slitet allt var. Stort minus då Molls behöver utrymme för hjälpmedel..och stimulans genom synintryck. Alltså det fanns ju inget som kändes roligt med inredningen, inget mys någonstans. Kanske kan man påpeka det hela och se vad som händer. Det är för tidigt att säga hur det kommer att lösa sig, jag hoppas på att resursen dyker upp någon gång i veckan. Första intrycket kanske inte alltid gäller..hoppas det.

Något stort och jätte fantastiskt är dock Molls matning. Hon har börjat gapa! I helgen gjorde hon det för pappa och några skedar morot..idag gjorde hon det för mig och FLERA skedar TE! Te? undrar ni.. Jo, det var såhär att vi käkade flygande jakob och jag hade glömt hälla upp vatten till Molls…själv satt jag där med en kopp te och tänkte..vaf*n? Det kanske går…och det gick. Över förväntan.

Men så funderade jag ju på om det verkligen är bra med te för skruttar som Molls. Koffein och allt vad det är. Vet ni? Någon?

2 responses

  1. Om jag inte minns fel (?) så är Abbe (hejaabbe.com du vet) omåttligt förtjust i kaffe, och dom fick de ok’at från en läkare.

    Tror jag minns rätt iaf. : )

  2. Te är bättre än luft väl? Victor brukar också slurpa i sig mitt kaffe m mjölk när det är kvar lite i muggen. Större mängder koffein däremot är inget vidare om man har hög puls redan från början som iaf Victor har. Normalpulsen för honom ligger på 135, så det är inte så konstigt att han har svårt att gå upp i vikt när det pumpar på så… kram!

Kommentera

