genom snö genom is.

Idag bytte vi förskola mot ortoped. Det blev lite gips om fötterna (avgjutningar) på Molls men tack och lov slapp hon att bli gipsad upp mot midjan. Markörer spreds istället ut över Molls lilla kropp och det togs bilder och skrevs ned mått. Molls skötte sig toppen..hon låg och kikade på sina vackra händer och gjorde pruttljud med munnen. 1½ timme var vi där, och om 2 veckor är skenorna klara, om 4 veckor har vi ett ståskal! Det ska bli intressant att se vad hon tycker om det hela…

Igår hade vi pyjamasparty hemma hos mormor. Jag, Isa, Molls, min syster, hennes son och mormor såklart. Vi fuskade och käkade pizza och godis. Jag tog lite bilder på de 3 underverken (barnen) men det är svårt att få en bild där alla 3 är med på det hela.. 🙂

Efter ortoped fick vi åka tillbaka till mormor och hämta Isa sen iväg till skolan där jag ska läsa ett par ämnen. Naturkunskap A och Matte B står på menyn och det är mindre roligt måste jag säga. I naturkunskap har jag ett fult IG, och det blir nog inga problem…matte däremot. Finns det egentligen något värre? Jag måste läsa in ämnena om jag ska ha någon chans att komma in på högskola till hösten.

Så jag biter ihop. Tjurar. Och gör det.

Molls ligger för tillfället klarvaken i sin säng och tänker inte sova. Igår var hon vaken från 7 till 20. Kanske tänker hon sluta med middagslur?

Titeln? Titta ut. Idag var det fantastiskt underbart HEMSKT att dra på vagnen.

2 responses

Kommentera

