Ännu ett läge..

Det blev värre under natten. Jag hade åkt hem till min mamma där Isa var, men klockan 1 i natt ringde min sambo och sa att de skulle åka ned med Molls till IVA för att lägga henne i respirator.

Väl där, hos henne igen, så hade de omvärderat situationen och försökte med CPAP-behandling igen. En uppgraderad variant.

Tack och lov svarade hon på det och nu ser syrabasen/blodgasen okej ut. Hon åkte upp till BAVA igen i eftermiddags, och där ligger hon nu, stabil. Hon får CPAP-behandling var tredje timme och har syrgas och inhalationer.

Nu ska jag sova. Om jag kan.

Tack för era värmande ord!

6 responses

  1. ursch vilken oerhört jobbig situation! Skönt att hon slapp resperatorn. Hoppas innerligt att allt går åt rätt håll nu! massa styrkekramar

  2. Tänker på er hela tiden.
    Skönt iaf att de blivit bättre.
    Vi saknar er.

    och vi håller alla tummar o tår som vi har här hemma.

    Kram syster/moster, Systerson/kusin.

  3. Men lilla Molls, usch vad jobbigt att hon är så skruttig. Skönt att ni slapp respiratorn, och bra att cpap:n hjälper. Vi har fått acetylcystein att inhalera när slemmet varit som värst. *kram*

Kommentera

