lillskit?

Idag när jag lämnade på dagis var det en mamma som öste grodor över oss……

I början när Molls gick på dagis sa alla barnen att hon var en liten bebis. Åh lilla bebis, lät det. Vartefter har de ändrat inställning och nu är Molls en av dem. De ropar på henne när hon kommer och hon får vara med och leka så gott det går.

När vi klädde av oss ytterkläder i morse sa en liten kille till sin mamma att:

– Det där är Molly! och pekade på Molls.
– Ja, titta, en liten bebis… (!) sa mamman….

Och så tillade hon med ett nervöst skratt:

– Eller en stor bebis menar jag ju!

Jag tittade bara på henne och log lite ovilligt.

Blev det bättre av att hon lade till STOR bebis?

Ha ha ha…barn kan. De vuxna är lite trögare kan jag tycka. Jag vet att hon inte menade som det lät, men jag hoppas att hon inser att det var läge att sjunka ned i jorden där…och skämmas lite.

Molls är en LITEN STOR TJEJ!

One response

  1. Hej! Vill bara tipsa om fyra tävlingar jag har igång just nu. Vinsterna är ett paket namnnappar,Haklappar med valfri text,Barnvagnsskylt och presentkort på Barnkalas.se på 150 kronor.

    Kom gärna in och delta 🙂

    Mvh // Mikaela

    *Ps; Om du inte vill missa alla mina roligheter på bloggen får du gärna lägga till mig på bloglovin 🙂

Kommentera

