Törst.

Molls gillar att dricka vatten, hon gapar och vill ha mer.

Igår drack jag ett glas vin…(ja ja, men torsdagen var ju röd 🙂 ) Molls satt framför mig och så fort hon fick se mitt glas så gapade hon. Vi fixade vatten åt henne för vi tänkte att hon var törstig. Det gick bra, några klunkar, men sen ville hon inte ha mer.

Då lyfter jag ännu en gång mitt vinglas, och Molls för sin hand mot munnen och signalerar att hon minsann vill ha vin! Så fort jag tar fram vinglaset för hon handen mot munnen..detta upprepas 4 gånger! Kommunikation. Eller hur?!

Hon fick inget vin. Mammas. 😉 Däremot fick hon lite päronsoda i ett fint glas..det gick an.

Jag bjuder på en bild helt utan röd tråd till ämnet vin.

Allt gott.

2 responses

Kommentera

