Vårdbidrag & sånt..

Ni med helt vårdbidrag; Har ni fått sänkt när barnen börjat på dagis?

Jag pratade med försäkringskassan idag och de ifrågasatte varför jag inte anmält att Molls går på dagis… Jag visste ärligt talat inte att jag skulle det, och hon har ju inte gått många dagar heller, pga sjukdom.

Nu är det så att Molls kanske måste gå några extra timmar på dagis höstterminen. Jag ska plugga. Då säger de att ett nytt beslut måste tas om vi ska få vårdbidrag eller ej. Någon som varit med om liknande och har goda nyheter?

Tacksam för svar.. 🙂

4 responses

  1. har fullt vårdbidrag och har lite samma fundering. Det dom sa vid utredningen var att om nått ändras så som dagis så ska man höra av sig. Men våran kurator sa att det borde inte ändras men det kanske beror på hur många timmar barnet går på dagis?

  2. Va? Har jag aldrig hört talas om, ditt merarbete med Molls påverkas väl knappast märkvärt för att hon går på dagis, jag menar, dagis behöver ju inte alls göra situationen lättare utan kräver ju också sin planering när det gäller våra barn. Nya rutiner kan ställa till mycket oro och merarbete. Tycker det är konstigt att de inte tagit upp det när ni sökte VB isåfall. I takt med att barnen växer så ändras ju behoven och vi kan ju inte meddela allt som händer. Vi fick beviljat VB från 1 1/2 år tills Elliot fyller 6, jag kan ju knappast meddela FK varje gång det blir någon förändring!? Lycka till! Många kramar

Kommentera

