inga tindrande ljus just.

Igår var det tänkt att vi skulle till Ögonkliniken för att kolla om Molls behöver glasögon. När jag går in till henne på morgonkvisten är båda ögonen helt igenbommade. Ögoninflammation. Nästan komiskt.

Vi firade Lucia hemifrån.

Idag har jag försökt jaga fatt svaret på ultraljudet Molls gjorde för en månad sedan. Hon har ju en knöl vid höften som vi undrar över. Min jakt var förgäves, men jag får försöka igen imorgon. Jag vet att läkaren ifråga har fått svaret – enligt röntgen så borde han ha fått det redan samma dag. Dåligt.

Dåligt.

Något som är bra är att tomten snart kommer. Jag har nämligen en känsla av att han har ett så snyggt kakfat till mig….

 

One response

  1. Jobbigt med igenkleggade ögon :/!! Och ja, röntgen och ultraljudsvar kan man få vänta i evighet på, bara att ligga på och tjata…det enda som hjälper :-D!

    Tomtar som kommer med snygga kakfat är bra tomtar.

    Kram!

Kommentera

