januari börjar året.

Vi har börjat skolan igen. Och dagis. Och jobbet. Vardagen flöt på ett tag.  I lördags fick Molls feber vilket jag antog berodde på mpr-vaccinet hon fick förra måndagen. Igår hade hon fortfarande feber så jag ringde bvc och undrade. Idag var vi på vårdcentralen och ja..ni förstår kanske var historien fortsätter. Nu är Molls och sambo på barnkliniken.

Molls syresatte sig inte riktigt ok. 90 låg hon på när de kom in..(100 vill de helst av allt att man ska ligga på). Saken är ju den att Molls står på behandling med Bactrim (antibiotika) och har gjort det sedan sep/okt. Anledningen är ju hennes tidigare vinter/vår på sjukhus med diverse lunginflammationer.

De säger nu att det inte låter som lunginflammation och det sista jag hörde var att de väntade på röntgensvar. I övrigt har de tagit stick i fingret och inhalerat. Hon är nu uppe i 96 i saturation.

Så vad gör mamma i detta läge? Jo, hon sitter och målar fan på väggen. Och taket. Och golvet. Och i hennes huvud ekar de där jävla orden vår läkare en gång sade; ” …..blir oftast bara 2-3 år…. ”

Sedan slår jag på mig själv och nyps och bits för de där orden handlade om en helt annan Molls. Inte dagens starka, skarpa, kloka, fina, friska filur.

Jag tänker att vi hade ett helvetiskt halvt 2010. Jag tänker att jag vill ha ett himmelskt helt 2011. Att snart kommer bebis. Vi har inte tid. Jag tänker att jag tänker alldeles för mycket och sedan tror jag istället. Och hoppas.

4 responses

Kommentera

