vinterkräket.

Vi kom av oss. Vi blev döende på en kvart här. Vinterkräksjukan drabbade oss och svepte med sig all blogglust och ja, kanske livslusten där med för en stund. (Snyft)

Vi var ju på sjukhuset. Sambo och Molls kom hem på natten och sedan åkte jag och Molls upp igen dagen därpå för att kolla lite blod och kolla lite annat. De vet inte vad febern berodde på. Dock var den borta i fredags och har inte återvänt. Lungröntgen visade en gammal skada som tydligen synts just där de senaste 3 gångerna Molls röntgats så det var inget. Frågan är ju nu om lilla Molls har haft vinterkräksjuka utan att vi fattat det. Hon har ju bajsat lite väl löst, lite mycket, och visst har hon kräkts då och då. Alla reagerar ju olika på den där jäkla sjukan. Hoppas att vi nu inte smittat ned barnjouren med det! Vi har ju inte reflekterat över det förrän Isa, min syster och jag insjuknade i lördags natt. Molls kräks ju, det är det hon gör när hon är sjuk. Nu är vi alla fall på rätt spår igen.

Jag är tacksam över att min bebis stannade i min mage. Ett tag trodde jag att jag skulle behöva föda med en hink redo liksom.. Har haft konstanta sammandragningar hela helgen. Det börjar närma sig. Idag är jag i vecka 35+5 och vi förbereder för fullt här. Vi skulle behöva ett större hus, dock är det ingen som har köpt det till oss (!) så vi får helt enkelt komma på smartlösningar istället.

Idag snöar det här. Igen. Imorgon hoppas jag att våren kommer för då får vi gå ut igen.

2 responses

  1. Ja det verkar som det kan vara problemet här med. Nu har ni dubbelinhalerat i snart 1 vecka och nu sover han hela natten utan nått uppvak. Kan hända nån gång men det har absolut blivit bättre! Haha känner mig lite skeptisk till att den kommer i februari men man kan alltid hoppas! Kramar

Kommentera

