tidlös. nyfiken.

Jag har fått en liten skrikapa. Därför blir nog bloggen lidande här framöver. Nu är ju inte jag direkt känd för att blogga dagligen..eller ens regelbundet. Men så ni vet, ni som läser..vilka ni nu är..?.. 🙂

Jag har ett gäng tappra kommenterare på sisådär 5 stycken men statistiken visar ju att ni är så många fler som klickar sig hit. Så, har ni lust att stilla min nyfikenhet? Är vi släkt, vänner? Kanske träffas vi på hab ibland? Eller är vi främlingar? Någon kan väl svara allafall…. 🙂

För övrigt så fick jag min mellandotter att gråta igår. Det ligger till som så att hon inte kan låta bli sin knapp (gastrostomin på magen) när hon äter. Jag brukar säga åt henne. Igår var jag nog för brysk. Hon snyftade och darrade på läppen så att jag höll på att gå sönder av dåligt samvete. Min lilla Molls..min fina lilla snälla Molls.. Samtidigt måste jag ju säga ifrån. Hon ska ju inte klåfingra där…Att hon reagerar med gråt är ett stort framsteg, men det känns ju sådär att vara den som framkallat det.

(För er som inte hängt med…min Molls gråter mycket sällan. Jag kan räkna gångerna det hänt.)

Så. Glöm nu inte att kommentera och berätta vem du är. 😉

10 responses

  1. Hej!
    Jag har länge kikat in på eran sida. Tycker ni skriver så härligt och jag har verkligen fattat tycke för gulliga Molls:) Ni känner mig inte;) men det känns som om jag känner er lite:), tack vare bloggen.

    Jag ramlade nog in här genom någon annan sida, kommer ej i håg. Men jag ömmar lite extra för barn med funktionshinder och har även jobbat med dessa barn under flera år. Är förskollärare men är just nu sjukskriven då jag själv drabbats av en mycket svår sjukdom, leukemi. Men jag är på bättringsväg nu och hoppas det håller i sig

    Ha det bäst!
    Hälsn Tessa

  2. 🙂 Jag känner er inte mer än att jag regelbundet läser bloggen. Hittade hit genom någon annan blogg, minns inte vilken. Ni verkar vara en mysig familj och lilla Molls är ju så söt. Jag har själv en dotter på 1,5 år och barn är ju helt enkelt underbara :-)Jag gillade speciellt videoclippet där Molls använder sig av tv bänken för att sätta sig upp, så härligt det finns inga gränser för hur fiffiga barn är.
    Lycka till med ”lilla skrik” 🙂
    Kram på er!

  3. Hej
    vi känner inte varandra.Hittade hit genom lilla Johannas mammas blogg. Har själv en 2-åring som är född med en sällsynt syndrom, Jacobsen syndrom.
    Tycker mycket om din blogg, den är så full av känslor.
    Och lilla Molls är så underbar.
    Bästa hälsningar till er alla.

  4. Gick i samma klass som Linn på mellan- och högstadiet, och hittade till din blogg via hennes för ungefär ett år sedan. Fastnade för ditt sätt att skriva. 🙂

  5. Monika heter jag. Hittade som många andra hit via någon blogg jag inte längre kan erinra mig vilken det var. Och fastnade.
    Blir alltid inspirerad av alla som vågar blogga om funktionshinder. Jag har inga egna barn ännu, men jobbar sedan sex år tillbaka som personlig assistent till en 8-årig flicka med multifunktionshinder (bland annat cp-skada). Hon är ljuvlig, och berikar mitt liv på ett sätt jag aldrig kunnat föreställa mig. Så för mig är inte mitt jobb ”bara ett jobb”, det är en fantastisk möjlighet att få umgås med en fantastisk människa. 🙂

  6. Hej hej! Jag är också här och läser lite titt som tätt, är däremot dålig på att lämna avtryck…

    Är själv mamma till tvillingar där den ena av dem, lillkillen, har ett ovanlig kromosomavvikelse. Tycker att du har en fin blogg 🙂

    Kram!

Kommentera

