3 år av oss.

För 3 år sedan idag var jag lyckligt ovetande. Min lilla flicka i magen hade nämligen en komplett uppsättning kromosomer utan en enda fnurra. Jag var förberedd på långa nätter av sömnlöshet, skrik och gråt, rinnande mjölk, villkorslös kärlek, en varm liten bebis ivrigt hackande efter mat och att få dela allt med min man. Lyckan.

Den 25 mars strax efter 7 kom hon. Min andra perfekta lilla tjej. Med en nyans av blått, alldeles knäpptyst, tog hon sats in i våra hjärtan. Inget skrik, ingen gråt, mjölken väntade men min flicka låg bara tyst och kisade. ”Allt gick så fort” fick jag till tröst. 20 minuter senare hade en barnläkare, med huvudet på sned, satt en trolig stämpel i pannan på vår dotter. Syndrom.

Villkorslös kärlek och lycka kom hon med dock. Allt det där andra fick vi lära oss att leva utan.

Imorgon blir hon 3 år. Min älskade unge. Hon har visat oss att allt är möjligt. Det tar bara lite tid.

5 responses

  1. Du skriver så fint syster 🙂
    Och Molly ger även oss mycket kärlek.
    Saknar skruttan nu o får ta o komma med en liten present till stora tjejen 🙂

    Grattis från oss.

Kommentera

