liten blir stor.

r man är liten och gosig och söt ska man ha gulliga smeknamn. Som Molls, Molly Mu, Molltrollan…

När man är stor flicka, fortfarande väldigt gosig och söt ska man heta Molly.

Ni kanske har märkt att jag numera skriver Molly om min Molls. Hon är ju så stor nu och jag vet ju att Isa skulle dööööö om jag fortfarande skulle kalla henne IsaFisa eller rädIsan eller favoriten; Isatuss. Så nu, för att Molly inte ska skämmas ihjäl……

Sedan är det ju detta med att bli stor. Att ha en morsa som bloggar om livet med stor. Jag vet inte vart bloggen svänger riktigt. Förr var ju detta en ventil för all bråte vi gick genom, numera är jag en van ”Hollandmamma” som kanske inte behöver ventilera så alldeles. Och Molly kanske ska få ha sitt för sig själv.

Jag sätter punkt här. Nu.

Så får vi se var det tar vägen.

 

5 responses

  1. Härlig bild på er! Jag förstår ert dilemma… har funderat i de banorna många gånger. Är det rätt att jag skriver om Lucas? Samtidigt är det väldigt mycket som jag inte skriver om i bloggen. Och som du säger…de är en jäkligt skön ventil! Det känns även skönt att få sätta perspektiv på livet för andra familjer. De vet jag att vi gör… Dessa Hollandmammor vi är!

    Vi har inte varit här så länge…men vi kommer också sakna er♥ Klart hon är en Molly, hon är ju en stor tjej nu 😉 Undra va Lucas tycker om att jag kallar honom Lillprutten när han är 15. För de kommer jag…. jag kommer inte sluta med de 😉 hihi

    varma kramar från Evelina o Lucas

  2. För den som vill är det bara att lägga till mig som vän på fejjan.. Elin Elgstrand heter jag. Jag slutar blogga men skulle ju vara kul att ha fortsatt kontakt med er som kommenterar! 🙂

    Allt gott!

  3. Elin, då lägger jag till dig på FB med en gång! Kommer absolut att sakna ditt bloggande :-). Känner igen de där tankarna om att bli stor och så, men för mig handlar det mest om storebror. Skalis kommer aldrig att varken läsa eller förstå det som skrivs, däremot är jag rädd att skriva något som sårar eller blir jobbigt för Storebror.
    Kram till dig och finaste Molly

  4. Hej…

    Ja du håret doftar ljuvligt 🙂

    Du behöver inte vara orolig över att du skrivit någon konstig kommentar. Tänkte inte ens på dem när jag skrev inlägget. Har fått många kommentarer av sjuksköterskor osv… men allt sånt pratar vi redan om. Egentligen handlar de inte om att jag inte vill ha tips o råd. Snarare om att jag tillslut kände mig så stressad över alla förslag o funderingar från folk som inte har varit i samma situation. Du om någon vet ju alla funderingar som spökar o här fortsätter de o alla kliar sig nu i huvudet. Dina kommentarer har jag uppskattat eftersom jag vet att du vet vad du talar om. Men ofta har jag fått kommentarer där jag får förslag på vad läkarna/sköterskorna borde göra…allt detta är oftast gjort eller så har vi pratat om de, men jag har valt att inte skriva något om de just då. Allt detta eftersom jag inte varit öppen med allt. Samtidigt är vi själva så oroliga o fundersamma o hjärnan går på högvarv att jag inte orkar ta in mer information utifrån.

    Varma kramar från oss till er fina 🙂 sluta inte kommentera 😉

Kommentera

