Datumspik.

Jag fick ett brev. Ett riktigt brev med frimärken……19 maj blir det PEG-OP för Molls!

Nu gäller det såklart om hon är frisk..hur få Molls snorfri? Isolering, inhalationer och hålla tummar, antar att det är just det som gäller. Men Isa måste ju få vara ute och leka, vara på dagis..eller? Isolera hela familjen känns som en omöjlighet.

I morse kräktes Molls ned hela mig. Morgonrock, hår..you name it. Jag klädde av oss och ställde oss i duschen. Efter det mådde hon lite bättre….. Vi testar nya maten igen. Nu får hon 20 ml pepti junior och 65 ml infatrini, ibland får hon behålla maten, men oftast inte. Vi ska på vägning och mätning nästa vecka..kurvan lär se dålig ut. Sist på barnjourmottagningen vägde hon 7 kg – tjejen är 13 månader! Hull har hon ju, men vi märker att hon smalnat av, hoppas det beror på ökad längd också.

Idag eldas det men jag är sjuk och orkeslös. Allt snortork på Molls har nu gett mig resultat i form av en egen liten förkylning….men jag överlever.

Glad valborg!

Ett svar

  1. Vad skönt att ni fick en ”riktig” op tid för peggen. Snart är tejpen i ansiktet ett minne blott, så jag håller tummarna att hon hålls frisk!

    Kan ni prova med att ta bort Infatrinin helt? Och bara ge Pepti Junior och testa om det minskar kräket. Eller dra retentioner, dvs före sondningen dra ut det som finns i magsäcken för att se hur fort man smälter maten). Sen sätter man tillbaka det i magen och fyller på med sondning. Låter äckligt men är ett bra sätt att se hur matsmältningen funkar.

    Kram & trevlig valborg!

  2. Vi testade det. Att ta bort Infa och bara köra pepti..men då fick hon diarré..Nu vänjer vi henne sakta vid pepti och hoppas att det ska funka.

    Retentioner drar vi, hon har alltid mycket kvar i magen. ”Experterna” säger att det beror på att hon är nedsatt..jag har alltid hävdat att det beror på maten. Jag hoppas på pepti nu..och att Molls mage orkar.

    Kram!

Lämna en kommentar